Het kind centraal
Erkende ongelijkheid doet recht aan de verschillen die er zijn
Het gaat ons om uw kind. Elk mens is uniek. Daarom heeft elk kind voor ons een onvervangbare waarde. We erkennen elk kind als totale persoon en elk kind wordt ook als zodanig benaderd en aangesproken. Wij organiseren ons onderwijs zo dat er sprake is van optimale ontwikkelkansen voor elk kind. Dit is de opdracht van onze school, dus dit is ook richtinggevend voor alle activiteiten die op onze school worden ondernomen. Punt.
Wij zijn kritisch en stellen onszelf altijd de vraag wat er van onze inspanningen ten goede komt aan de ontwikkeling van het kind. Wij boeken pas succes als we kunnen aangeven op welke manier onze inspanningen bijdragen aan de ontwikkeling van de kinderen. Die ontwikkeling brengen wij in beeld. Daarbij gaat het niet over ons oordeel over die ontwikkeling, maar gaat het om de ontwikkeling zelf. Wij benaderen kinderen niet als een object waar je kennis in kunt stoppen, maar als een volwaardig persoon waarmee je processen aangaat. Wij zijn gericht op wat er in kinderen omgaat. Onze school is zowel ontwikkelingsgericht als ervaringsgericht!